Ako majitelia webovej stránky alebo e-shopu ste sa už pravdepodobne stretli so SEO, respektíve optimalizáciou vašej stránky pre internetové vyhľadávače. A pokiaľ ste v tomto obore začiatočníkom, určite sa pýtate, prečo je vhodné investovať do tejto optimalizácie?
Začnime tak trochu odzadu a odpovedzme si priamo na vecnú otázku, ktorá sa týka návratnosti investície. Tu je potrebné poznamenať, že SEO môže byť tým najefektívnejším nástrojom z hľadiska nástrojov internetového marketingu, avšak najmä za predpokladu, ak bude vykonané profesionálne. A pokiaľ nie ste si istí, do akej miery váš web seo potrebuje, aby plnohodnotne využil svoj potenciál a dostal sa tak na maximálnu možnú pozíciu vo vyhľadávaní, môžete najskôr požiadať o seo audit, respektíve určité zhodnotenie jeho súčasného stavu a nedostatkov, ktoré by sa v tomto smere dali optimalizovať.
- Stránka, respektíve e-shop benefituje predovšetkým z návštevnosti a konverzií. Vyšším umiestnením vo vyhľadávačoch ako Google, a teda kvalitnejšej viditeľnosti tak s najväčšou pravdepodobnosťou začnete dosahovať požadovaný efekt.
Internetové vyhľadávače však pochopiteľne majú svoj systém. Poradie určujú na základe relevantnosti formou „hľadacích robotov“ a nimi určeného posudku kvality či atraktivity pre užívateľa.
Preto naša stránka nebude umiestnená na vyššej pozícii len nejakou náhodou. Faktorom sú tiež vonkajšie zdroje (off-page), ale takisto vnútorná úprava a prevedenie nášho webu (on-page). Áno, celkové prevedenie stránky musí byť atraktívne pre potenciálnych návštevníkov, ale hlavne musí zodpovedať kritériám týchto robotov. Tieto požiadavky sa však vzájomne dajú spojiť.
Na záver je dôležité uvedomiť si, že kvalitne a efektívne prevedené seo si pýta svoj čas. Výsledky môžu byť viditeľné po pár mesiacoch, ale výsledok bude stáť za to. Takisto je možné prevádzkovať optimalizáciu pravidelne, čím si budeme držať vyššiu priečku vo vyhľadávačoch dlhodobo.