Máte web? V tom prípade by vám nemala byť cudzia skratka SEO. Alebo netušíte o čom je reč? Ak je tomu tak, tak by ste sa mali nad sebou veľmi rýchlo a veľmi dobre zamyslieť. Skratka SEO znamená optimalizáciu pre vyhľadávače. Ak ste ešte stále mimo, ide o to, aby mohli ľudia váš web na internetovej stránke nájsť, a to na čo najvyššej pozícii.
Ešte raz a pomaly
Predstavte si, že si chcete kúpiť práčku cez internet. Do vyhľadávača teda zadáte príslušné výrazy, no a ten vám vyhodí množstvo webov, na ktorých si môžete kúpiť práčky. Weby sú nejako zoradené. Teda hneď na vrchu stránky sú tie najnavštevovanejšie a postupne to ide dole vodou. Kde budete nakupovať? Na prvej až tretej stránke alebo sa preklikáte na dvadsiatu stranu na Googli? Odpoveď je pravdepodobne viac než jasná, že? Drvivá väčšina ľudí prejde maximálne prvé stri strany vyhľadávačov. Na tú štvrtú a tak ďalej, sa s najväčšiu pravdepodobnosťou nikdy nedostanú.
Na druhej strane však treba upozorniť na to, že ani e-shop s práčkami, ktorý nie je na prvých piatich, ani na prvých desiatich stranách, nemusí mať vôbec zlý tovar a ani vysoké ceny. Problém môže byť práve v tom, že ich stránky nie sú správne optimalizované.
Ako postúpiť?
No a teraz poďme k jadru veci, teda k tomu, ako sa na tieto vyššie miesta dostať. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Nájdite si overenú SEO agentúru a pustite sa do toho. Pamätajte, že optimalizácia neurobí svoje za týždeň. Čím dlhšie trvá, tým je kvalitnejšia. Preto nenaleťte „šikovným“ SEO expertom, ktorý vám nasľubujú hory – doly alebo zázraky na počkanie. Tak to nefunguje. Optimalizácia chce čas a doslova, mravčiu prácu. Mala by byť zameraná prednostne na linkbuilding, pretože ten vyhľadávače dnes oceňujú najviac, no a samozrejme na používanie správnych kľúčových slov a taktiež na technickú časť.