Firma, v ktorej pracujem, sa venuje predaju súčiastok do automobilov. Jedného dňa si náš šéf zvolal poradu, na ktorej nám oznámil, že https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/financni-skupina-partners-chysta-vlastni-zivotni-pojistovnu/r~ff35720cfaa911e7984d0cc47ab5f122/ musíme urobiť niečo s reklamou, pretože to s predajom nevyzerá úplne ružovo. Predstavil nám niekoľko krokov, ktoré sa chystá podniknúť, no a jedným z nich bolo i to, že musí niečo urobiť s webovými stránkami. Áno, musím uznať, že web vyzeral hrozne. Ani ja som na ňom dokonca niekedy nevedela nájsť veci, ktoré som potrebovala. Šéfova predstava bola asi taká, že okrem tovaru, budú na webe zaujímavé články, rady, typy a iné veci, ktoré by zaujali zákazníkov. S týmto nápadom všetci súhlasili, pretože všetci vieme, ako to na dnes na internete funguje. Všetkého je tam veľa, takže vás musí daná stránka zaujať na prvý kuk.
Kameňom úrazu však bolo to, že náš šéf v tejto oblasti nemal absolútne žiadne skúsenosti. Dovolím si povedať, že asi nikto z firmy ich nemal. Aj napriek tomu, bola táto úloha zverené dvom ľuďom, ktorý mali vytvoriť pútavé články a popisky jednotlivých produktov. Myslím, že asi už tušíte, ako to dopadlo. Ako to povedať diplomaticky? No, jednoducho to nedopadlo dobre. Stránky síce na prvý pohľad vyzerali „plnšie“, no keď ste začali čítať tie články… verte, že by ste u nás nenakupovali.
Tieto riadky píšem z dôvodu, aby ste sa podobnej chybe vyvarovali. Ak chcete svoje webové stránky vylepšiť, zaplaťte si kvalitný copywriting. Nie je to až tak drahá položka. Firma, ktorá písala texty pre nás, si za jeden článok pýtala okolo desiatich eur. Áno, nebolo to veľdielo, no na druhej strane články, texty a popisy produktov nevyzerali smiešne a amatérsky. V textoch sa nenachádzali gramatické či štylistické chyby, čím stránka vyzerala naozaj fajn a navyše ju bolo možné i čítať. Ak teda neviete písať a nemáte vo svojom okolí nikoho s týmto talentom, naozaj si za to radšej zaplaťte.