Za linkbuilding si môžete zaplatiť alebo na neho môžete ísť trošku chytrejšie. Aj my sme za spätné odkazy niekedy vyhadzovali obrovské peniaze. Potom sme však prišli na trošku iný, efektívnejší a omnoho lacnejší spôsob. Ak vás zaujíma na aký, čítajte ďalej.
Využite tých, ktorí s vami spolupracujú
Keď poskytujete služby, máte svojich zákazníkov. Vaši zákazníci majú svoje weby. No a tie môžete parádne využiť. Odkazy na vaše internetové stránky totiž môžete umiestniť priamo na nich. Je to samozrejme na spoločnej dohode medzi klientom a vami, no my sme sa doteraz ešte nestretli s tým, aby s umiestnením spätných odkazov niekto nesúhlasil.
Samozrejme, je potrebné oslovovať správnych klientov, ideálne takých, s ktorými spolupracujete už dlhšiu dobu a s ktorými máte takpovediac bližší vzťah. Niekedy vás však prekvapí aj nový klient, ako sa to stalo nám
Ponúknite im protislužbu
Určite by ste svojim zákazníkom, od ktorých chcete takúto malú výpomoc, mali ponúknuť adekvátnu protislužbu. Prvou a rovnako výhodnou pre obe strany je výmena spätných odkazov. Klient si ten váš umiestni„ u seba“ a vy zasa „ u seba“. V takomto prípade musíte naraziť na ľudí, ktorí aspoň trošku tušia, čo to SEO optimalizácia je, a prečo sú odkazy na iných weboch dôležité. Nám sa však podarilo niektorým klientom, ktorí o tejto sfére netušili nič, veci vysvetliť a dnes pracujú na optimalizácii naďalej. Inak povedané, je to všetko o spoločnej komunikácii.
Druhou formou protislužby môže byť malá zľava na tovar alebo služby. Túto formu zákazníci preferujú asi o čosi viac a je výhodná aj pre vás desať percent z ceny vás nezabije a verte, že ak by ste si mal za linkbuilding platiť, vyšlo by vás to omnoho drahšie. Zľava navyše na zákazníkov urobí dobrý dojem, takže si takto môžete zabezpečiť aj ich ďalší nákup a dlhodobú spoluprácu.