Keď sme začali riešiť SEO optimalizáciu pre náš web, oslovili sme viacero agentúr. Ceny sa nám však zdali, mierne povedané, trošku vysoké, takže sme hľadali ďalej. Kolega narazil na mladého chalana, ktorý sa SEO optimalizácii venoval na voľnej nohe. Po stretnutí sme ho odsúhlasili všetci. Pôsobil seriózne, mali sme pocit, že vie o čom hovorí a aj jeho cenová ponuka bola viac než prijateľná. Po niekoľkých mesiacoch sme však veľmi rýchlo prišli na to, prečo bola je optimalizácia tak lacná.
Dobrý linkbuilding niečo stojí
Dnes už viem jednu vec. Text, do ktorého nahádžete odkazy si viete napísať aj sami a keď túto úlohu zveríte do rúk niekoho iného, na prácu reálne nevynakladá žiadne reálne náklady. Preto si môže stanoviť akúkoľvek cenu, pretože platíte len za prácu. Nejaké to nastavenie URL adries a iné technické záležitosti, ktoré tiež spadajú do SEO, sa dajú urobiť zadarmo. Nechápte ma zle, nechcem povedať, že je to „LEN“ práca. No za prácu si človek stanový takú cenu, aká mu vyhovuje a nemusí rátať s ďalšími výdavkami.
Úplne iné je to však v rámci linkbuildingu, teda pri spätných odkazoch. Ak totiž chcete odkazy na váš web, umiestniť na inom webe, budete si za to musieť zaplatiť.
Za málo peňazí, horšie miesta vo vyhľadávačoch
Dotyčný chalan stavil na extrémne lacný a zároveň absolútne neefektívny, povedala by som, že až kontraproduktívny, linkbuilding. Vyzeralo to asi nejako tak, že odkazy na náš web pridávala do diskusných fór, na Facebook alebo na Youtube pod videá, ktoré navyše nemal nič spoločné s našim obsahom. Áno, za takéto linky nemusel platiť ani cent, čo však už neplatilo o nás. s pridávaním odkazov to začal preháňať tak, že asi po troch mesiacoch náš web vo vyhľadávačoch padol asi o dve miesta nižšie. Mnohí SEO špecialisti by vám možno povedali, že to nie je reálne, že vyhľadávače nie sú až tak chytré. V našom prípade však boli.