Mnohí ľudia vnímajú SEO ako vymyslenú záležitosť, ktorá predstavuje možnosť na zbohatnutie pre rôzne agentúry či jednotlivcov. Ak by ste si však začali aspoň trošku všímať to, ako internetové vyhľadávače vyhľadávajú výsledky, veľmi rýchlo by ste pochopili, že nejde o úplnú hlúposť.
Správna optimalizácia vašich stránok zabezpečí to, aby ich ľudia videli.Všetko ostatné je už ale len na vás. Ak sa teda rozhodnete osloviť SEO špecialistu alebo agentúru, najprv si svoje webové stránky dobre pripravte. Čo to znamená? Zapracujte na celkovom dizajne, prehľadnosti a dostupnosti informácií. Snažte sa čo najviac zaktualizovať obsah a ten starý šikovne obnovte. Vaše stránky musia jednoducho hneď na prvý pohľad vyzerať super lákavo. V inom prípade iba vyhodíte peniaze za SEO služby. Ľudia vaše stránky nájdu aj na nich kliknú, no ak ich nič nezaujme, nebudú mať dôvod sa na ne vracať.
To, či sú vaše stránky optimalizované, zistíte veľmi jednoducho. Skúste si do internetového vyhľadávača, napríklad do Googl – a zadať niekoľko slov, o ktorých viete, že sa nachádzajú na vašich stránkach. Môžu to byť aj konkrétne produkty či názvy článkov. Následne sa pozrite, na ktorom mieste vás vyhľadávač zobrazil.
Ak nemáte na SEO rozpočet, môžete sa do toho pustiť aj sami.Pripravte sa však na to, že takáto činnosť musí byť dlhodobá a navyše musíte vedieť, čo robíte. Preto si dopredu všetko pekne naštudujte a začnite skúšať. Niekedy sa však v tomto smere naozaj oplatí radšej zainvestovať nejaké to euro a nechať pracovať skúsenejších. Koniec koncov, ak by vám optimalizácia priniesla zvýšenú návštevnosť či predaj, váš vklad by sa vám vrátil niekoľkonásobne.