Ako v súčasnosti väčšina z nás hľadá konkrétne informácie, ale tiež služby či produkt? Vlastne nie je nič ľahšie, ako zadať kľúčové slovo http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/skwor/slovo-52380 alebo výraz do vyhľadávača a ten nám následne poskytne relevantné výsledky. U slovenských a českých užívateľov je najčastejšie používaný Google a Seznam.
Prečo sa ale niektoré odkazy na weby nachádzajú na popredných a dobre viditeľných miestach, pričom iné sú kdesi v strede a ostatné úplne vzadu? Napríklad Google a jeho „boti“ majú pri hľadaní a následnom zoraďovaní výsledkov prísne algoritmy. Berú do úvahy vnútorné ako aj vonkajšieho faktory každého nájdeného webu a ten, ktoré uznajú za kvalitné a zároveň relevantné k hľadaným výrazom, posunú do popredia. Tým pádom sa užívateľovi ponúka maximálny komfort a pravdepodobnosť, že nájde overený, optimalizovaný, rýchly a zodpovedajúci web, respektíve obsah k svojim požiadavkám.
Obzvlášť pre internetové stránky, ktoré predávajú služby alebo produkty je preto dôležitý marketing vo vyhľadávačoch, ktorý však nemusí predstavovať len spoplatnené PPC reklamy vo forme Adwords, ale takisto organickú a teda prirodzenú viditeľnosť v podobe predných priečok vo výsledkoch hľadania. Takáto pozícia sa dá dosiahnuť kvalitnou optimalizáciou pre vyhľadávače, čiže procesom známym ako SEO.
- SEO pracuje s vnútornými ale aj vonkajšími faktormi webu, ktoré sa na základe vyššie spomenutých kritérií podpisujú pod konkrétnu pozíciu stránky vo výsledkoch hľadania.
K takýmto úkonom sa radí tiež početná tvorba efektívneho textového obsahu známa ako seo copywirting. Práve obsah je jedným z dôležitých nástrojov funkčnej optimalizácie a dokáže zohrávať kľúčovú úlohu. Navyše poskytuje kreatívne možnosti, ktoré vedú nielen k vyššej návštevnosti konkrétneho webu, ale takisto k budovaniu podnikateľského brandu, čiže k širšiemu povedomiu verejnosti o vašej značke.