Prečo vlastne webové stránky potrebujú to seo? Aký je jeho skutočný význam?
Je oceniteľné a v podstate potrebné hlavne pre majiteľom webov, ktorí sa spoliehajú na rastúcu návštevnosť z internetových vyhľadávačov. Teda že ich veľa potenciálnych zákazníkov a záujemcov nájde napr. prostredníctvom Google. A to štýlom, že sa dotyčná stránka bude nachádzať na vyšších pozíciách v organických výsledkoch hľadania.
Pochopiteľne, aby stránka dosahovala takúto pozíciu, musí čo najlepšie spĺňať kritériá vyhľadávača. Musí byť teda upravená do podoby, aby samotnú stránku a jej obsah algoritmy vyhľadávača uznali za kvalitnú a relevantnú k hľadaným výrazom. Aby ju na základe hľadaných kľúčových slov mohli užívateľovi poskytnúť v predných pozíciách a záujemcovi tak poskytli funkčné užívateľské prostredie.
- Ale nie každá stránka aktuálne dané kritériá spĺňa. V takom prípade sa len sotva môže spoľahnúť na zvýšenú návštevnosť, čo príde z Google či iných vyhľadávačov.
V prípade funkčnej optimalizácie však musíme vravieť nielen o vnútornej úprave stránky, ale takisto o ovplyvňovaní vonkajších faktorov. Pozíciu webu v organických výsledkoch ovplyvňuje napríklad aj počet a kvalita spätných odkazov, ktoré na ňu smerujú. To je vlastne jeden z primárnych dôvodov, prečo online- podnikatelia používajú linkbuilding a starajú sa o budovanie spätných odkazov.
Kvalitnú optimalizáciu vo veľkej miere sprevádza obsah, úprava a tvorba textov, resp. článkov. Článkov s reklamným charakterom alebo také, ktoré pracujú s kľúčovými slovami, či do ktorých sa dá vsunúť spomenutý spätný odkaz. Týmto spôsobom optimalizácia prináša ešte niečo viac, než „len“ vyššie postavenie webu vo vyhľadávači.
- Pomáha budovať váš brand a zvýšené povedomie verejnosti o vašej podnikateľskej značke. O tom, čo vlastne ponúkate a prečo je to zaujímavé.