Mnohí dnes tvrdia a v podstate majú pravdu, že vytvoriť vlastnú webovú stránku vlastne nie je nič nedosiahnuteľné a ani žiadna sci-fi veda. Následne nás však napadne úvaha- Dobre, stránku budem mať vytvorenú, ale kto ju vlastne navštívi?
Tento oriešok je už predsalen ťažší. Navyše ak zvážime, že denne sa publikuje cca 2 milióny blogových článkov a na internete sa nachádza asi miliarda stránok. No kto objaví a klikne práve na tú našu? Znie to ako márna snaha. V takýchto prípadoch nám pomôže jediné efektívne riešenie, a tým je konkrétne seo optimalizácia návod.
Pokiaľ okruh zúžime „iba“ na slovenské domény, ktoré sú poskytované tzv hostingami a zoberieme do úvahy len tie v súčasnosti aktívne, stále nám vychádza obrovské číslo, cca 150 – 200 tisíc. Ako v takejto konkurencii uspieť? Jedine využitím search engine optimization (SEO) a takisto výberom tých správnych kľúčových slov, ktoré sú vlastne vodítkom k návštevnosti vašej webovej stránky cez internetové vyhľadávače.
Viacerí pravdepodobne poznáte, čo sú internetové vyhľadávače a pravdepodobne ich používate aj sami.
- Urýchľujú prístup na mnohé webové stránky vyhľadaním výsledkov pre zadané kľúčové slovo.
Bez internetových vyhľadávačov (ako napr. Google) by sme tak mnohé stránky neobjavili. Každý zo známych vyhľadávačov, či už ide o Google, Bing alebo Yahoo však k poskytnutiu vyhľadaných výsledkov využíva svoje vlastné, špecifické algoritmy, takisto aj k vyhodnocovaniu relevantnosti výsledkov, čiže i k celkovému poradiu poskytnutých webových stránok.
Pod tieto faktory sa podpisuje konkrétny index zvoleného vyhľadávača.
- Index je vlastne prístup k databáze dostupných dokumentov, v tomto prípade k dostupným internetovým stránkam.
Ak teda bežný užívateľ napíše a zadá konkrétne slovo alebo slovné spojenie, tým následne vyhľadávač okamžite spustí svojho naprogramovaného „robota“, ktorý nájde a následne automaticky poskytne najrelevantnejšie výsledky z nájdených dokumentov, respektíve webových stránok.