Čo musí vedieť človek na to, aby sa mohol venovať copywritingu Seolight na full time? Potrebuje ovládať gramatiku, štylistiku alebo mať širokú slovnú zásobu? Nie je to náhodou o kreativite? Alebo je to tak, že copywriterom môže byť v skutku ktokoľvek? Na každom z týchto tvrdení je kúsok pravdy. Tak sa na to poďme pozrieť pekne pomaličky.
Kreativita je málo, bez nej to však nejde
Povedzme, že viete písať, teda ovládate slovenský jazyk, viete, ako formulovať slová vo vetách a dokážete vytvoriť text, ktorý dáva takpovediac hlavu a pätu. To je však pramálo. Na to, aby vám za vaše texty ľudia zaplatili, musíte urobiť omnoho viac. Kreativita je vec, ktorú máme alebo nemáme. Niektorí však tvrdia i to, že sa jej dá priučiť. Verte, že sa dá. Ak budete svoju kreativitu neustále trénovať, verte, že sa v nej dokážete zlepšiť. Viete, ako sa hovorí, talent je len začiatok. Všetko ostatné je o tvrdej práci. Čo nám z toho vyplýva? To, že pri copywritingu musíte byť kreatívni, musíte vedieť písať, no ani tieto dve zručnosti nie sú úplne postačujúce. To, čo potrebujete, je akýsi neopísateľná vlastnosť, ktorú v sebe musíte objaviť a zdokonaľovať sami.
A čo ešte?
Ste zmätení z toho, čo ste si práve prečítali? Ak áno, tak je dobre. Presne takto totiž vyzerá práca copywritera. Musí sa vedieť zorientovať v témach, o ktorých nemá ani poňatia. Musí vedieť pracovať so slovami, s ktorými bežný smrteľník pracovať nedokáže. Dôležité je aj to, aby dokázal pochopiť požiadavky svojich klientov. Niekedy je to totiž naozaj o čítaní myšlienok. Copywriter proste musí vedieť vykľučkovať z každej situácie. Taká holka pro všechno. ak čo, ešte stále chcete byť copywriterom? Ak áno, tak si pekne sadnite na zadok, zapnite svoj notebook a začnite písať. Pokojne i zadarmo, pokojne aj za málo peňazí. Uvidíte, že jedného dňa vaša práca prinesie ovocie.