Ako a kam môžeme cieliť svoju reklamu, respektíve zviditeľnenie nášho webu? Môže ísť o napríklad o vytvorenie bannerov, o dobre zapamätateľný claim, takisto sa oplatí byť pravidelne aktívny na sociálnych sieťach. Veľkú úlohu na zviditeľnení konkrétneho webu však zohrávajú tiež internetové vyhľadávače ako Google.
A vieme, na akom princípe tieto fungujú. K zadaným výrazom a kľúčovým slovám nájdu relevantný obsah, ktorý je zoradený v určitom poradí. Toto poradie pritom dokážeme ovplyvniť kvalitnou optimalizáciou našej stránky, ktorá tak následne môže dosiahnuť vyššiu a lepšie viditeľnú pozíciu.
V týchto vyhľadávačoch, ideálne v Google si môžeme za zviditeľnenie platiť, čím teda vsadíme na spoplatnenú reklamu a miesto, ktoré je nad organickými výsledkami. Vysokú pozíciu ale dokážeme dosiahnuť takisto v organických výsledkoch s tým rozdielom, že takáto forma reklamy bude bezplatná a prirodzená. A práve k tomu sa používa SEO.
- Konkrétne na dosiahnutie lepšej pozície pre váš web v organických výsledkoch hľadania.
Bežní užívatelia si vás tak následne nájdu prirodzene na základe svojich hľadaných výrazov a kľúčových slov. Práve kľúčové slová by sa preto mali nachádzať vo vašom obsahu, respektíve tie správne kľúčové slová, vďaka ktorým vás nájdu potenciálni záujemcovia konkrétnej témy, služieb alebo produktov.
- Skrátka cielená skupina, ktorá hľadá to, čo na svojom webe ponúkate.
A práve toto je vstupná brána pre potenciálnych návštevníkov, z akých sa následne môžu stať priamo zákazníci.
Nielenže je takáto forma zviditeľnenia bezplatná, ale vaša stránka z predných pozícií bude ťažiť aj dlho potom, ako optimalizáciu nadobro ukončíte. Peniaze bokom by ste však mali investovať do profesionálnej seo agentúry, ktorá zvládne optimalizáciu na výbornú. Laik sa totiž pri nej môže dopustiť množstva chýba a nedostatkov, kvôli čomu sa stránka vo výsledkoch dokáže prepadnúť ešte nižšie alebo utrpieť penalizáciu za nepovolené praktiky.