Taká navonok jednoduchá skratka a pojem PR má pre podnikanie obrovský význam a veľmi dobre sa uplatňuje najmä v online marketingu. V originálne „Public Relations“ preložíme do slovenčiny ako „vzťahy s verejnosťou“ a z tohto pojmu je následne zrejmé, prečo ide o dôležitú súčasť marketingu ako aj samostatnej podnikateľskej činnosti. Je to práve verejnosť, z ktorej vzniká klientela a je to zároveň dôvod, prečo ju musíme oboznamovať s našimi službami, tovarom, akciami,… vo forme pravidelného a vždy aktuálneho obsahu.
A jedným z efektívnych spôsobov, ako tvoriť takýto obsah, je pr článok. Práve do neho dokážete zahrnúť zaujímavú tematiku prezentujúcu konkrétne služby a produkty. Navyše dokážu byť tieto články dobre viditeľné a okrem predstavenia služieb vo vašom odvetví vedia prezentovať aj vás a vašu podnikateľskú značku. A to je predsa cieľom budovania funkčných vzťahov s potenciálnou klientelou.
Opäť ide o spôsob zviditeľnenia, ktorý má trvalý charakter. Aj v tomto prípade možno povedať „pomaly ďalej zájdeš“. Pritom táto veta je myslená v tom najlepšom kontexte. Pretože napríklad reklama vo forme banneru alebo napr. vsunutého videa na Youtube vie mať pomerne rýchly efekt, ale v porovnaní s textom a článkami dokáže povedať len naozaj málo. A takisto má efekt len dovtedy, pokiaľ za ňu platíte.
Naopak takéto texty, čo sa tvária a vyzerajú ako klasické informatívne články, tie toho dokážu povedať skutočne viac a čo je podstatné, pre užívateľov nepôsobia ako vlezlá reklama. Ak sú dobre cielené a napísané atraktívne, pre užívateľov majú informatívny a zaujímavý význam. A čím je ich publikovaných viac, tým lepšie. Takýmto spôsobom vzniká úprimný záujem verejnosti a spolu s ním funkčné budovanie vášho brandu. No a v prípade, ak s touto formou zviditeľnenia skončíte, jej účinok zostáva relatívne dlhodobý, pretože publikované články si dokážu stihnúť prečítať masy potenciálnych záujemcov.